حمایت صندوق ملی مسکن از ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری 

14:22 - 14 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۳۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
حمایت صندوق ملی مسکن از ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری 
رییس هیئت عامل صندوق ملی مسکن از برنامه‌های حمایتی ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری خبرداد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با معاون وزیر و رئیس هیات مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

مهدیار اسماعیلی تصریح کرد: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند  اجرایی آن در دست بررسی است.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تامین زمین جدید گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آیینی افزود: ۳۵ درصد پروانه های صادره در بافت های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آن ها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *